Friday 11 April 2014

Kematian "The Rock" adalah palsu


Kematian "The Rock" atau Dwayne Johnson adalah palsu | Gempar apabila terdapat khabar angin mengatakan bahawa The Rock atau nama betulnya Dwayne Johnson.  Berita kematian itu adalah tidak benar dan dia juga salah seorang dari 2 orang yang menjadi mangsa tipu helah oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Berita palsu ini juga tersebar meluas di dalam Facebook disertakan dengan gambar yang mengatakan kematian "The rock" ini adalah berpunca dari penggambaran filem Fast & Furious 7


Menurut laporan, kemungkinan berita palsu ini dibuat untuk menarik jumlah like pada facebook, seterusnya di ambil oleh pihak lain tanpa usul periksa menyebarkan berita ini.

Orang ramai tidak digalakkan share atau like post yang menyebarkan berita tersebut kerana kemungkinan post tersebut mengandungi malware & virus yang akan menyebarkan berita tersebut tanpa pengetahuan pemilik.

Tags : The rock mati, The rock meninggal, dwayne johnson meninggal, kematian the rock, the rock fast & furious, dwayne johson dead, dwayne johnson die, the rock die, the rock dead

0 Comments

Post a Comment