Monday 21 April 2014

Parti liar dadah dan arak kantoi

Georgetown: Enam puluh daripada 88 individu yang ditahan dalam satu pesta dadah dan arak di sebuah banglo yang disewa di Jalan Masjid Negeri, di sini semalam, direman empat hari untuk siasatan.

Mereka antara kumpulan 50 lelaki dan 38 wanita berusia 16 hingga 35 tahun termasuk 15 pelajar yang memenuhi kediaman inap desa itu, kononnya menghadiri sambutan hari jadi seorang ahli perniagaan sebelum majlis bertukar menjadi pesta liar apabila kebanyakan pengunjung mengambil syabu, ganja dan minuman keras. 


Mereka yang ditahan itu membabitkan 86 remaja Melayu dan dua Cina. Selain itu, ketika ditahan hampir kesemua peserta wanita hanya berseluar pendek dan baju tanpa lengan.




Operasi yang dilakukan sepasukan polis dari cawangan narkotik Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut (IPDTL) mendapati kumpulan remaja berkenaan bukan sahaja menyalahgunakan dadah malah tanpa segan silu meneguk minuman keras dalam pesta itu.

Difahamkan, banglo berkenaan disewa seorang lelaki berusia 27 tahun untuk mengadakan parti hari jadi namun ia bertukar menjadi pesta dadah dan arak.

Pemangku Ketua Polis Daerah Timur Laut, Superintendan Ismail Idris berkata, ketika serbuan dilakukan kumpulan remaja berkenaan sedang leka dengan muzik namun ada beberapa remaja yang menyedari kehadiran polis cuba melarikan diri.

Sinar / kosmo / myMetro

0 Comments

Post a Comment