Tuesday 29 November 2011

Tips dan Trick Dalam BlogWalking



Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Untuk kita menunjukkan kewujudan blog kita adalah dengan cara blogwalking yang utamanya. orang tidak akan tahu kewujudan blog kita sekiranya kita tidak blogwalking.
Dalam blogwalking, anda perlu bijak mengatur langkah untuk mendapat pengunjung yang ramai. adam akan kongsikan beberapa trick yang adam gunakan untuk blogwalking.

kunci utama yang perlu anda tahu dalam blogwalking adalah Rajin. untuk menjayakannya anda perlulah rajin ok.

1. Bloglist, mungkin sesetengah mereka tidak mahu terlalu ramai sangat yang berada dalam bloglist mereka. mereka hanya mahu letakkan link blog kawan2 ataupun blog yang mereka kerap kungjung.

sekiranya anda tidak mahu nampak serabut bloglist anda, apa kata anda buat satu blog baru, dan letakkan semua link blog yang pernah anda lawati. sekiranya dalam blog untuk BW anda itu ada 100 blog, dan anda lawat kesemuanya dalam satu hari, anda sudah mendapat 100 UV dah, dalam sejam anda buat itu, dan bagaimana jika anda lakukan selang 2 jam? sudah 200 UV dah kan?

2. Menggunakkan nickname yang berbeza dalam sesuatu masa. maksudnya, jam pertama anda BW, anda meletakkan nama anda sebagai nick untuk BW, apabila seseorang itu sudah menjenguk blog anda, dia jarang untuk jenguk blog anda dalam sesuatu masa yang sama.

Untuk bw jam keduanya anda tukar la ke nama timangan or nama lain pula. apabila seseorang itu melihat ada nama baru, mereka pasti menganggap mereka belum terjah lagi blog itu, dan apabila mereka terjah, mereka sudah menyumbangkan UV yg kedua untuk anda..

so, 2 trick diatas adalah cara yang paling kerap adam gunakan dalam blogwalking, cuma sekarang ini sedikit malas seba kesibukkan mempelajari benda baru..

Apa-apa pun, goodluck adam ucapkan dan jangan sesekali letak link iklan pada shoutbox orang. kena ban jangan komen bukan2, buat entry kutuk-kutuk plak ..

9 Comments:

  1. ni yg suka dtg blog adam ^^
    mesti dpt je ilmu baru :)

    ReplyDelete
  2. good info...nak tiru bleh? haha :) salam kenal

    ReplyDelete
  3. suka bw..
    traffic tambah,ilmu dapat,
    kawan2 pun ramai..

    ReplyDelete
  4. @diana yup..thats right..kita xleh sombong2.. kalau sombong apa pun tak dapat

    ReplyDelete
  5. @G@D!z$ huhu.. bagus2..tapi jangan la spam byk2 kali dlm satu mas..jenuh tuan blog tu menyumpah nnt..

    ReplyDelete
  6. trick ni akn cube di buat... hehehe..

    http://www.mohdfaizulosman.blogspot.com/2011/11/cuti-cuti-malaysia-mari-melawat-johor.html

    ReplyDelete