Saturday 29 October 2011

Template blog itu penting



Apabila terdapat pelbagai jenis blog maka terdapatlah pelbagai jenis design & template blog.. so, dalam memilih template, anda perlulah berhati2 dan memilih template yang sesuai..ini kerana apabila anda tersalah memilih template ianya akan menjejaskan pengunjung anda..terjejas yang adam maksudkan adalah dari segi proses membaca kandungan entry anda. sebagai contoh:

1. pemilihan warna tulisan dan background

background yang famous selalunya warna hitam atau pun putih. sekiranya background anda berwarna hitam adalah sesuai jika memilih tulisan berwarna putih, kerana tona warna itu akan memudahkan pengunjung untuk membaca entry anda.

sekiranya anda menggunakan background berwarna putih adalah sesuai jika anda menggunakan tulisan berwarna hitam.

sekiranya anda menggunakan background berwarna yang lain, pastikan tulisan anda itu dapat dilihat dan dibaca oleh pengunjung anda. jika entry anda best dan sakit mata pengunjung anda untuk membaca, pasti lama kelamaan entry anda tiada pembaca.

pemilihan warna juga penting sebenarnya. jika terlalu banyak warna, pasti akan menyakitkan mata. so, anda kena pandai memilih warna yang sesuai yang anda rasa pengunjung blog anda tidak akan tersiksa membaca entry anda..

6 Comments: