Sunday 21 August 2011

[Artikel] Hari Kemenangan : macam mana kita sambutnya?


Kini sudah masuk 10 hari terakhir ramadhan. kehangatan Aidilfitri semakin dirasai. tidak kurang juga dengan sambutan bulan kemerdekaan. Sempena hari kemenangan kita ini, macam mana kita menyambutnya?
Bagi Sambutan Hari Raya Aidilfitri


ramai umat islam kini sudah mula membeli barang-barang persediaan untuk menyambut hari raya. masing-masing sibuk bercaka tentang tema baju raya masing. tak kurang juga ada yang menempah pakaian untuk hari raya yang bakal menjelma.


bagi golongan peniaga, mereka mula mengadakan promosi untuk menghabiskan barangan mereka sempena hari raya ini.


tetapi dalam kegembiraann kita,jangan di lupa orang yang tidak bernasib baik. kita patut bersyukur kerana berpeluang untuk menyambut hari raya dalam serba serbi lengkap. masih ada golongan yang tidak mampu untuk beraya dengan sempurna. salah satu cara untuk membantu mereka adalah dengan membayar zakat


sudahkah anda membayar zakat? jika belum, bayarlah zakat dengan kadar segera kerana membayar zakat itu adalah wajib. untuk senarai zakat mengikut negeri, sila [tekan sini].


Sambutan Hari Kemerdekaan


Raya raya jugak, sambutan hari kemerdekaan jangan dilupakan pula. jangan kita jadi kacang lupakan kulit sudah. kita perlu ingat jika negara kita tidak merdeka, kita tak kan dapat beraya dengan aman dan gembira.


kehangatan sambutan hari kemerdekaan tidak kurang hebatnya. tambahan pula pihak media juga turut mengadakan pertandingan yang berkaitan denga hari kemerdekaan. antaranya adalah pertandingan menghiasi blog bertemakan sambutan hari kemerdekaan.


korang janganlah terkejut pula kalau korang masuk blog seseorang tu, blog dia penuh dengan logo Malaysia. itu menandakan bahawa dia pun join pertandingan itu.


so, apa yang boleh adam cakapkan adalah semoga kita gembira dengan rezeki yang tuhan turunkan. bersyukur dengan apa yang kita ada. sentiasa ingat pada golongan yang lebih susah. dan jangan jadi kacang lupakan kulit.


Post License @ adamfikri.com. [click to see license] kalau dah baca tu, ringan-ringankanlah tangan anda untuk like page ADAM ok..
Make Your Own Gifts Here

6 Comments:

  1. semangat raya lebih lagi dr semangat merdeka rasanya tahun ni =.='

    ReplyDelete
  2. @anamizu itu semestinyya coz penat berpuasa, pasti nak sambutan raya lebih kan..

    ReplyDelete
  3. raya dulu then fikir tournement.. hahaha... merdeka?? tggu U buat la kot....

    *jemput dtg Kejohanan Silat Antarabangsa Piala TPM di Times Square 14-20 sept 2011

    ReplyDelete
  4. dengar2 sambutan merdeka ditangguhkan tahun ni, hehe. taktau sure ke tak.

    ReplyDelete
  5. boleh jadi juga @e k i n coz pagi tu kan sembayang raya & pergi braya...

    ReplyDelete
  6. betul 2..sempena aidilfitri yang akan menjelang tibe..
    jangan diluper orang yg kurang bernaseb baek..

    bdw..selamat mnymbut aidilfitri xlame lagi & selamat menyambut hari merdeka ke-54..(",)..

    ReplyDelete