Saturday 26 April 2014

Cara mudah tambah like facebook twitter & instagram

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Admin baru jumpa cara untuk tambah like fanpage facebook anda. Jumlah liker dalam fanpage memainkan peranan penting dalam dunia bisnes dan blogging. Ia membolehkan kita tahu berapa jumlah pelawat yang akan dapat maklumat sekiranya kita post sesuatu dalam fanpage kita.

YouLikeHit

you like hit menawarkan kita untuk saling like antara penggunanya lain. Kita perlu like page tersebut secara manual. Ini bermakna yang like page kita itu bukan lah robot, tetapi manusia biasa seperti kita. So, anda mesti ingin tahu caranya kan? ikuti step di bawah.

1. Lawati lawan youlikehits atau klik sini.
2. Isikan maklumat anda seperti username , password dan email.
3. Selepas anda submit, anda akan dikehendaki untuk log in dengan username & password anda. Login seperti biasa (gambar)


4. Anda akan log masuk pada halaman utama. tetapi anda akan diminta untuk isi activation code. sila buka email anda untuk dapatkan code tersebut dan copy paste ke ruangan seperti dibawah.


5. Selepas itu, anda akan jumpa pada halam yang mempunyai banyak pilihan. anda boleh pilih untuk tambah like facebook, follower twitter, vine, youtube or instagram. rujuk gambar bawah. sebagai contoh admin akan pilih untuk tambah like facebook. so klik pada butang setting, atas kiri pada ikon facebook.


6. Anda akan masuk kepada ruangan untuk add fanpage url anda. 


So macam mana web ini berfungsi?

Klik pada link yang disediakan di sidebar sebelah kiri. Anda boleh pilih sama ada like facebook, follower twitter/instagram/ youtube.

Sebagai contoh admin akan pilih like facebook. Klik pada kategori pilihan anda, akan ada bacaan point. anda boleh set point yang akan anda bagi sekiranya orang lain like fanpage anda, dan anda akan lihat jumlah point yang mereka sediakan sekiranya anda like. 

Anda perlu click comfirm like untuk terima point tersebut. rujuk 2 gambar di bawah.



Mudah sahaja kan? ulang step yang sama sahaja. sebarang masalah anda boleh berhubung dengan admin. Untuk daftar klik sini

0 Comments

Post a Comment