Tuesday 9 August 2011

[Artikel] Puasa & raya je?




Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua, sudah lama tak update entry, al maklumlah demam beberapa hari ni.. hmm.. untuk entry kali ini adam nak sentuh sesuatu isu yang adam rasa tahun ni mungkin di lupakan sikit tahun ni.


sempena bulan ramadhan ni, semua orang asyik bercakap tentang puasa, makanan berbuka dan sebagainya, tak kurang juga yang menyebut2 tentang raya. puasa tak penuh tapi dah sebut pasal raya.


masing2 berceritakan tentang baju raya untuk tahun ni, ada yang bertemakan ala korea, dan ada yang biasa2 sahaja.


tetapi sayangnya tak ramai yang menyebut tentang kemerdekaan, mereka lupa tentang kemerdekaan. jika kita anggap hari kemerdekaan tidak penting memang kita silap. kita tak kan dapat beraya dengan aman kalau negara kita tidak merdeka, kita tidak akan dapat berpuasa dengan selesa jika negara kita tidak merdeka,


so, adakah sambutan kemerdekaan itu masih wujud dalam hati korang tahun ini. apa pendapat korang?
Post License @ adamfikri.com. [click to see license] kalau dah baca tu, ringan-ringankanlah tangan anda untuk like page ADAM ok..
Make Your Own Gifts Here

3 Comments:

  1. lupa semangat kemerdekaan dek kerana xcitednya nk raya..hehe.

    ReplyDelete
  2. baru follow adam,tahun ni kire leh pakai baju raya corak bendera malaysia..hehehe..follow http://putrieslifechapitare.blogspot.com/ kalau sudi=)

    ReplyDelete