Friday 19 August 2011

[Info] Kelebihan Android


Android kini datang dengan perisian yang lebih kemas dan mudah untuk digunakan.  Fungsinya juga hampir seakan2 fungsi iPhone. Antara kelebihan Android adalah..



Skrin sesentuh yang lebih sensitif
Bagi mereka yang ada menggunakan model H/p yang mempunyai skrin sesentuh, pasti kadang2 korang rasa susah untuk tekan dan mengalami masalah dengan skrin sesentuh yang kurang sensitif terutama bagi mereka yang berjari besar. Tetapi dengan Android, ia memberikan kelainan kepada pengguna dengan kecekapan sesentuhnya yang lebih sensitif dan peka kepada jari/kulit kita.


Kemudahan downoad game dan software
Dengan Android, korang boleh memuat turun beribu-ribu software dan games di Android Market dengan Percuma!!. Mudah dan senang. Jadi, korang boleh download pelbagai software setiap hari tanpa memikirkan masalah kewangan.

Rangkaian Laman sosial di hujung jari
Facebook, twitter, tagged, dan lain-lain. Semua itu korang boleh bersosial menggunakan Android. Tap ikon di skrin telefon korang dan terus boleh guna. Senang!.

Kelainan yang nyata
Kalau sebelum ni korang menggunakan telefon QWERTY, atau telefon slide dan sebagainya, apa kata korang cuba telefon Android yang memberikan kelainan dengan menawarkan skrin sentuh. Jangan membuat spekulasi yang telefon skrin sentuh leceh sehingga korang belum mencubanya sendiri. Ingat!, telefon skrin sentuh biasa dengan Android amat berbeza!!.

Sumber : Xlawknowledges.blogspot.com

Post License @ adamfikri.com. [click to see license] kalau dah baca tu, ringan-ringankanlah tangan anda untuk like page ADAM ok..
Make Your Own Gifts Here

1 Comments:

  1. adam, my sis baru je beli samsung galaxy ace ..mmg hebat lahh daripada Iphone .

    ReplyDelete