Wednesday 3 August 2011

[Artikel] Blogger & Fitnah





Seperti yang korang tahu la kan, semua orang ada matlamat dalam menulis blog kan? Semua orang ada “goal” sendiri untuk dicapai.. so, apa matlamat korang berblogging sebenarnya? Adakah untuk berkongsi ilmu atau sekadar menyebarkan fitnah?

Isu fitnah ini selalu dikaitkan dengan blogger. Asal keluar  cerita buruk sahaja mesti blogger yang di persalahkan sebab menyebarkan fitnah itu. Tetapi hakikatnya buka semua blogger yang menyebarkan fitnah, Cuma segelintir sahaja.

Mungkin sesetengah itu sengaja menulis kisah fitnah untuk dapatkan publisiti murahan. Dalam mengeluarkan sesuatu entry berkaitan dengan maruah seseorang, korang seharusnya siasat dulu sejauh mana kebenaran sesuatu berita yang korang dengar tu. Jangan main tulis je, yang malunya orang lain..

So, hormati orang lain kalau korang nak di hormati, elakkan daripada menyebarkan fitnah dan pastikan entry korang tidak mengaibkan sesiapa kecuali jika benar seseorang itu salah atau ada bukti. Selamat berblogging dan selamat bersahur

Post License @ adamfikri.com. [click to see license] kalau dah baca tu, ringan-ringankanlah tangan anda untuk like page ADAM ok..
Make Your Own Gifts Here

7 Comments:

  1. ape guna nak fitnah org? utk kepuasan? sng nak jatuhkan org lain. ingatlah tak selamanya kita di atas. tak baik mengaibkan org lain. kita sudah mndapat 1 dosa. pikir2kan lah...

    ReplyDelete
  2. @Cik Azizah sokong kak jijah.. asal ada keburukkan seseorang tu sibuk je nak kecoh, diri sendiri diorang tak fikir plak kan...

    ReplyDelete
  3. ada yg sibuk2 nak post isu semasa pasal putus tunang...aku masuk nak blog die ni pon mls...putus tunang je cite die..nape la x letak artikel lain je..kan byk tu!!!!

    ReplyDelete
  4. kadang diorng/pembaca sndri yg salah tfsir.. xbaca abis apa yg di karang oleh blogger n trus membuat statement membuta tuli~ penat2 orng tulis, baca la smpai abis :)

    ReplyDelete
  5. entah tak paham . kadang geram .. nak buat entri cuma nak trafik .. huh!

    ReplyDelete