Saturday 11 June 2011

Masihkah ada sayang?


Ungkapan sayang merupakan ungkapan yang selalu kita dengar..ada yang menganggap unggapan itu sesuatu yang indah dan ada yang menganggap ungkapan itu pengubat segalanya.. tapi, ikhlaskah ungkapan itu di lafazkan? Adakah ia datang dari hati atau sekadar mengambil hati?

Melahirkan perasaan sayang sememangnya mudah tapi untuk memahami maksudnya itu susah.. budak2 sekolah rendah pun dah pandai bersayang-sayang.. bagi mereka itu sesuatu yang menyeronokkan.. tetapi bagaimana jika kita tidak lagi bersama dengan orang yang kita sayang? Masih bermaknakah ungkapan itu?

Bukan mudah untuk kita melupakan orang yang kita sayang, walaupun tidak lagi bersama tetapi kenangan bersama sememangnya tidak mudah di lupakan.. bagi yang tidak memahami ungkapan ini, mereka mudah jatuh cinta dan mudah putus juga.. bila putus, 2 3 hari dah ada baru.. itu menunjukkan dia masih belum memahami perasaan itu sebenar2nya..

Jika kita benar2 memahami ungkapan ini, pasti ia mengambil masa yang lama untuk melupakannya.. apa yang boleh kita lakukan adalah memperbetulkan kesilapan kita dan cuba kembali kepadanya.. setiap manusia tidak terlepas daripada melakukan kesilapan....
So, renung-renungkan dah fahami maksud entry ini....



Post License @ adamfikri.co.cc. [click to see license]

2 Comments:

  1. haah.. betol.. mmg payah untuk lupakan org yg kite syg..
    tapi..terima kenyataan itu with open heart..


    pst://tujukan kt someone ke?

    haha

    ReplyDelete