Sunday 17 July 2011

Tips cara untuk up traffik

Boleh dikatakan semua blogger inginkan traffik yang tinggi. apabila traffik sesebuah blog itu tinggi, ia bermakna blog itu mempunyai ramai pengunjung. ramai blogger yang mengeluh mengatakan bahawa mereka sukar untuk mendapat traffik yang tinggi.



sebenarnya tak susah untuk dapatkan traffik yang tinggi ni. tak kena bayar apa-apa pun, apa yang korang perlukan ialah rajin.

1. Blogwalking

Seperti yang anda tahu , blogwalking sebenarnya sangat perlu untuk memastikan orang tahu kewujudan blog korang. kalau anda cipta blog dan post banyak2 tanpa BW, alamatnya korang syok sendiri lah. kalau nak harapkan orang search tentang blog anda, jangan harap lah melainkan kandungan artikel anda dicari orang (blog seo).

so, anda tinggalkan jejak seberapa banyak yang boleh & seberapa banyak blog yang anda larat singgah. jika anda singgah 100 blog dalam masa 30minit, dan sekiranya mereka semua membalas jejak anda balik, anda dah dapat 100 unit visitor dah. unit visitor atau UV di kira sebagai 1 untuk tempoh satu jam, korang rehat lah sekejap then singgah balik untuk 100 blog lagi, dah dapat 200 UV dah kan. begitu juga seterusnya..

2. menggunakan mister linky's

Anda perasan tak ada sesetengah blogger yang meletakkan master linking? perasan kan? anda tengok mesti ramai yang tinggalkan linkblog diorang kan? di situ kita dapat juga keuntungan. nak tahu keuntungan yang macam mana adam maksud kan? senang sahaja. apa kata anda masuk setiap link yang ada dah tinggalkan jejak anda. sah sah anda boleh dapatkan traffik juga bila diorang lawat anda balik. bergantung pada blog juga lah. jangan lah tinggal link pada blog yang dah 3 4 bulan tak aktif, tak ada guna jugak.

so, adam postkan 2 dahulu kerana masa tidak mengizinkan.

11 Comments:

  1. banyak cara nk dapatkan trafic nihh....

    ReplyDelete
  2. @wan_cikgumuzik alright sifu.. adam akan postkan lagi sambungan dia

    ReplyDelete
  3. 2 perkara wajib klu nak traffic...

    ReplyDelete
  4. what u give , u get back...semoga berjaya

    ReplyDelete
  5. utk 2 point yg ko tulis tu, aku setuju sngat2.cuma yg master linky tu, aku kurang guna lagi.aku utamakan shoutbox...

    cam aku lak, aku ada join APESAL.mmg agak puas hati gak ngan hasilnya cuma kalau entri2 personal mmg payah sket.tpi kalau entri pasal informasi, insyaallah boleh cepat naik...

    http://www.apesal.com

    join la kalau nak.ni bukan MLM...haha...

    ReplyDelete
  6. Master linking?? mcam mana tu? ke Mister Linky's ?

    ReplyDelete
  7. @ZouL hehehe..haah..bru perasan..dah diperbetulkan..tq coz tegur. adam tulis dalam keadaan nak cepat..tu yang silap tu..anyway, thanks a lot

    ReplyDelete