Monday 21 April 2014

Manchester United tidak layak ke Liga Juara-juara

Takziah :D

LONDON 21 April - Kepulangan semula David Moyes ke Goodison Park hari ini berakhir dengan mengecewakan apabila pasukan baharunya, Manchester United bukan saja tewas 2-0 kepada Everton, malah terpaksa mengucapkan selamat tinggal kepada Liga Juara-juara.

Kekalahan terbaru itu menyebabkan anak-anak buah Moyes tidak mampu menempatkan diri dalam kelompok empat pasukan teratas Liga Perdana Inggeris tanpa mengira apa yang bakal berlaku dalam baki empat perlawanan mereka.

Everton sebaliknya menghidupkan peluang untuk menempatkan diri ke kancah kejohanan kelab elit Eropah itu selepas hanya dipisahkan dengan satu mata di belakang pasukan tangga keempat, Arsenal, yang terdahulu mencatat kemenangan selesa 3-0 ke atas Hull City.

Leighton Baines membuka jaringan tuan rumah menerusi sepakan penalti pada minit ke-28, sebelum Kevin Mirallas menjadikan kedudukan 2-0 pada minit ke-43.

Dalam perlawanan di Stadium KC, dua jaringan Lukas Podolski dan satu gol menerusi Aaron Ramsey memastikan Gunners kekal menduduki tangga ketiga liga dengan 70 mata. - AGENSI





Artikel Penuh: utusan.com.my
© Utusan Melayu (M) Bhd 

0 Comments

Post a Comment