Saturday 23 July 2011

[Artikel] semua orang penting!

semua ada kepentingan sendiri. kepentingan apa yang adam maksudkan ni? jom kita kupas tajuk ini. ok, pernah tak korang berkawan & korang terfikir kalau aku tak kawan dengan dia pun aku tak rugi pape. mesti pernah kan. ok, macam yang adam cakap tadi, semua ada kepentingan, tak kira la kita suka or tak suka dia, semua ada kepentingan tersendiri..

credit to google



jika kita hadapi masalah, & orang yang kerap bersama dengan kita tiada di sisi, & saat itu korang terjumpa orang yang bagi korang dia tak penting, rasa2 korang nak minta pertolongan dia atau buat2 korang boleh handle masalah itu tanpa bantuan orang tersebut?


jika korang korang hadapi masalah kenderaan & tiada kenderaan untuk balik, tiba2 orang yang korang anggap tak penting itu lalu dan mengajak korang tumpang sekali, adakah korang terima atau menolak pelawaan itu?


setiap orang ada kepentingan tersendiri. dalam bersahabat kita tidak boleh terlalu memilih. memang ibu bapa kita pesan "jangan salah pilih kawan" . tapi kadang2 kita hanya berkawan berdasarkan paras rupa atau kelebihan yang ada pada seseorang.


kalau seseorang itu cantik, tampan, cute, mesti semua orang nak je kawan dengan dia, tapi bila seseorang itu gemuk,hitam, pendek dan wajah tak menarik, semua orang tak nak kawan, kalau ada pun belum tentu dia ikhlas.


berkawan bukan berdasarkan fizikal & rupa. mungkin seseorang itu tidak memiliki wajah yang sempurna atau senang cerita cantik & semua itu, tapi hati dia baik. korang pasti ke kawan yang korang agung-agungkan itu mampu membantu korang masa korang susah nanti?


adam tulis entry ini pun sebab adam pernah laluinya & adam ingin minta maaf kepada sesiapa yang pernah adam terkasar bahasa. kadang-kadang bila terlalu hyperaktif macam2 benda la yyang keluarnya ^^..


so, hargai kawan korang dan jangan sesekali menilai seseorang itu hanya dari tubuh badan dan raut wajah semata-mata..






Post License @ adamfikri.com. [click to see license] kalau dah baca tu, ringan-ringankanlah tangan anda untuk like page ADAM ok..
Make Your Own Gifts Here

0 Comments

Post a Comment