Monday 27 June 2011

[Artikel] Apalah salah aku sampai kena ban..(with Tutor)

macam biasalah, dah nama pun seorang blogger mestilah kadang-kadang aktif blogwalking kan.. aku pun rajin jugak lah singgah blog orang lain, buka apa saja nak eratkan hubungan sesama blogger selain mencari entry2 yang menarik..


secara umumnya apabila kita masuk blog orang, mesti kita akan tinggalkan jejak kan.. mesti korang excited nak bagi tahu tuan blog yang korang singgah blog dia kan..tapi, apa perasaan korang kalau korang nak publish shout dia kelua macam kat bawah ni?
kecewa + terkilan jugaklah coz tuan blog ni ban aku,mungkin dia tertekan ban masa nak lawat aku,kita berfikiran positif sahaja ok.. tujuan aku bukan nak jatuhkan dia, tetapi aku nak tunjukkan kat dia macam mana nak buang balik yang ban tadi tu..


1. korang log in akaun shoutmix korang tu [gambar bawah], dan tengok pada dashboard shoutmix korang [gambar dibawah]



2. klik pada ban control.


3.korang akan masuk pada page "ban control"


4. korang tengok ip address or banned url tu, korang tick "select" then tekan lah delete.. 


so, kepada blogger diluar sana, jangan lah "ban" aku, aku bukan spammer lah, kalau aku tinggalkan jejak pada blog korang bermakna aku singgah.. tak da maknanya nak spam2 ni..


& jika tuan shout terbaca entry ni,aku mintak maaf, bukan niat nak buruk2 kan k..guna tuto di atas ok..have a nice day


Post License @ adamfikri.co.cc. [click to see license] kalau dah baca tu, ringan-ringankanlah tangan anda untuk like page ADAM ok..
Make Your Own Gifts Here

23 Comments:

  1. Mungkin dia terasa hati kat kau kot..
    apa-apa pun tutorial berguna untuk blogger baru cam aku ni...

    ReplyDelete
  2. @RayNGie ish...mna mungkin..dia dtg jenguk aku..4 kali kalo x slap aku..tpi aku x boleh nak shout dia..kalau dia x suka mesti dia x dtg blog aku ni..^^..so, happy blogging untuk ko..ada apa prob gtaw je..aku cuba tlong

    ReplyDelete
  3. bolayan je org cmtu.. takkan la pulak dye tak sgaje ban.. *tanduk di kepala..hehe..*

    ReplyDelete
  4. @She's Gee hehe..kita fikir positif je...xbaik fikir yang buruk2 pasal org..berdosa.. ngeee~

    ReplyDelete
  5. siyookkk abe adam dh kena ban! hahaha...sabo je la ye...eh..shoutmix blog ku sntiasa terbuka utkmu :D

    ReplyDelete
  6. ko kena ban sebab ko guna co.cc, itu singkatan yang diguna oleh spammer dan didetect sebagai malware....

    ReplyDelete
  7. huahaha.. saje nk test tdi.. nmpaknye muz telah memberi jwpn ye.. ^^

    ReplyDelete
  8. dia tak sengaja tekan banned kot.


    positif,positif :)

    ReplyDelete
  9. Huhuhu.. Samwan spesel la tuh.. Babtu risau smpai wat entry.. Hahaha~

    ReplyDelete
  10. mungkin jugak..tapi lps ni tak guna dah lah adamfikri.co.cc , guna adamfikri.com plak..nmpak professional skit..ngeee~

    ReplyDelete
  11. pnh kena
    2 kali
    tp
    bila komen ok je dia
    mgkn dia x sengaja kot
    xtau la

    ReplyDelete
  12. kdg2 de masalh tu..tk semestinya tuan punya blog tu band ...aku penha kena ngan membe blog aku..tp dia tk band aku pun... kdg2 benda tu cuak jugak lama sgt guna kih kih kih

    ReplyDelete
  13. kdg2 ade jadi jugak..masalah system kot..tak pe la..bnyak lagi blog lain..=P pilihan hati ada..

    ReplyDelete
  14. @al_hakim hehehe..mmg la byk, tapi tkot tuan blog yang ban tu kata kita sombong tak singgah kat blog dia wlupun kita snggah

    ReplyDelete
  15. xsemestinye die nk ban ko...
    maybe time nk pilih ban tu, die teramek kat top secure... so, berkemungkinan bkn ko saje kne ban...

    ReplyDelete
  16. saje je kot bergurau...jgn la amek hati sngt...

    ReplyDelete
  17. hahaha..rasa dia tak sengaja kot..hehe..=)

    ReplyDelete
  18. dunia blog pun boleh ban mengeBAN jugak yer...think positif itu lebih baikkan adam....nice info ...sblm ni tak tahu plak boleh ban.

    ReplyDelete
  19. adam, blog u best sgt2, for sure i xkn ban blog u :D

    ReplyDelete
  20. banyakkan bersabar... kadang2 shoutmix ter auto ban sendiri ataupun tuan blog yang ban...

    apa-apa pun... jangan sedih2... banyak lagi blog lain di luar sana tu yang boleh dikunjungi...

    semoga berjaya!

    ReplyDelete
  21. owhh.. bahaya juga ea kalau tersalah tekan.. hee..
    apa un thx utk info tu sbb amat2 berguna utk org baru mcm sy ni.. ngee.. :)
    apa un.. anda seorg yg berfikiran positif.. :)

    ReplyDelete
  22. aku datang blog kau ni. Kau jangan banned aku pulak k. ;)

    kerdildesa.blogspot.com

    ReplyDelete