Thursday 8 September 2011

[Artikel] Susah kan nak hidup kalau..


Hidup ini memang banyak dugaan. Bukan senang nak hidup senang dan bukan susah nak hidup susah. Kita manusia yang lemah yang hanya mampu merancang, tapi Allah yang menentukan. nak jadi sempurna
tak semudah yang disangka.

masalah yang selalu kita hadapi adalah masalah tempat belajar, masalah tempat kerja, masalah keewangan dan juga masalah peribadi. apa yang adam cuba ceritakan disini adalah tentang susahnya untuk hidup jika kita masih tak dapat nak melupakan seseorang yang kita pernah sayang.

mungkin sesetengah itu tak ada masalah tentang hal ini. apabila tiada apa-apa, senang sahaja nak lupakan. tetapi bagi sesetengah orang itu sangat susah. cerita lama itu membuatkan kita kadang-kadang sering teringat akan masa lalu..

mencari seseorang yang benar-benar memahami memang sukar tetapi mencari seseorang yang sekadar untuk berhibur amat mudah didapati..

apa yang boleh dilakukan adalah cuba untuk melupakan dan mulakan hidup baru. Kalau ada jodoh tak kan kemana jugak..

Hilang pasangan boleh cari, tetapi kalau hilang kawan susah nak dapat yang serupa. Mencari pasangan yang memahami memang sukar tetapi mencari pasangan untuk berseronok mana-mana boleh jumpa.
p/s : semoga kamu bahagia ^^

Rahsia 1 text keluar 3 link
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License. kalau dah baca tu, ringan-ringankanlah tangan anda untuk like page ADAM ok..
Make Your Own Gifts Here







9 Comments:

  1. nice entry..kate org..yg pahit tak upaya diluah..sdg yg manis xsll tiba..tapi kata amir ukays, pahit akan manis akhirnya..tapi kdg2 malang menimpa apabila, habes madu, sepah dibuang..hidup nie byk dugaan dan cabaran..kate pepatah, kalo xnk dilambung ombak, jgn berumah ditepi pantai..tp kdg2 mnsia nie teralpa..beringat bile dh kena..sudh terhantuk bru terngadah..kdg2 kiter dh cube jadi yg terbaek..namun, masih lagi diuji..dugaan tue tanda kasih Allah pada kiter..Allah taw apa yg terbaek tuk kiter..hub dgn Allah, itulah yg hakiki..
    pjg plak bersajak kat cni..sori papAdam..mencuri ruang..huhuhu

    ReplyDelete
  2. alamk..dh bersajak pjg sgt td..clap taip name blogger lak..bkn papAdam..adam fikri la..sori bro..tadi ngah dok bw..name adam ramai sgt..hehehehe..malu seposen..

    ReplyDelete
  3. @budak kacamata xpe..cantik bahasa kamu..adam suka..terima kasih berkongsi pendapat.. ya.. cinta yang hakiki adalah cinta kepada Allah..itu yang pasti..dugaan akan sentiasa mendatang, mendatang dan terus mendatang..

    ReplyDelete
  4. hm..kalu igt pon wtpe..dia xigt pon kt kiter..bg sya, kalu dia blh lpa sya cmtu je, sya pon blh wat. ntah la awk..bla ati da t'lmpau skit, bnda yg kita sgka xley buat pon, sggup buat. kdg2 utk prthan mruah. xnak la nmpk mcm kita ni desperate nk kt dia. pasan nk mati nti.

    ReplyDelete
  5. @MissViVio kita tak tahu macam mana hati pihak sebelah sana, mungkin dia pun rasa apa yang kita rasa, cuma tak pernah nak tunjukkan.. buktinya, dia still tiada pengganti walaupun selepas kita.. memang btul maruah mesti dipertahankan.. tetapi hati, mana boleh tahan..kalau ingat tu tetap akan ingat...susah nak lupa

    ReplyDelete
  6. yes,kalo ada jodoh tak kemana jugak.. :)

    so,apa yg dtg terima lah,sbb tu yg akan ajar kita will be more better dan sedi nak hadapi masalah akan dtg.. terima kasih pada org yg meninggalkan adam tu.. sbb ajar adam benda baru. :)

    keep smiling. :)

    ReplyDelete
  7. ... saranan wa ...

    –> get up
    –> survive
    –> go to bed

    life must go on.

    ReplyDelete
  8. dugaan dan cabaran pgalaman yg tak ternilai harganya, eceh
    sabar n keep blogging ye

    ReplyDelete
  9. ingatkan susah hidup tanpa internet tadi hehe

    xpe la adam..

    itu la namanya roda2 kehidupan
    menteri2 yg berada di atas pun
    boleh kena penjara tau
    roda kehidupan punya penangan
    kejap kita atas
    kejap bawah

    ReplyDelete