Thursday 4 August 2011

[Contest] PERLU KE KOMEN ENTRI YANG JOIN SEGMEN KITA | SEGMEN CIKGUMUZIK


segmen kali ini adalah berkaitan dengan isu komen lagi. untuk lihat isu "Wajib ke reply semua komen" yang sebelum ini, sila [Tekan sini]


untuk segmen kali ini, cikguwan bertanyakan bahawa perlukah kita komen entri yang join segmen kita, means that, perlu ke korang komen entry mereka yang join segmen atau contest yang korang buat tu?


ok, jom kita kupas isu ini. sekarang ini semakin ramai blogger yang mengangjurkan giveaway & contest kan. semuanya mempunyai matlamat yang sama (adam rasa) iaitu untuk dapatkan follower ramai & juga traffik yang tinggi. kebanyakkan GA atau contest akan di minta untuk membuat satu entry berkaitan dengan contest yang di anjurkan kan? 


apabila seseorang itu telah join GA atau segmen korang, korang rasa perlu ke komen entry mereka itu? nak tahu apa yang adam jawab?


adam rasa sememangnya perlu, 100% perlu. bila korang buat segmen korang harapkan orang akan support segmen korang kan? so, apabila dia dah join apa salahnya korang ucapkan terima kasih ke, bagi pandangan tentang entry dia ke, baru dia rasa senang dengan segmen yang korang anjurkan tu. mana tahu korang akan buat lagi benda yang sama, sah2 orang itu juga yang akan support korang nanti..


ada yang buat segmen tapi sombong. kita buat entry panjang2, taw2 dah ada pemenang dah, dengan tak datang singgah & baca entry segmen yang kita tulis tu. kalau setakat nak buat segmen untuk orang tertentu baik letak syarat atau nama peserta yang dibenarkan sahaja kan.


so, ini sahaja pandangan dari adam, apa pula kata korang? ayuh sama kita bincangkan isu ini, untuk join segmen ini [tekan sini]


Post License @ adamfikri.com. [click to see license] kalau dah baca tu, ringan-ringankanlah tangan anda untuk like page ADAM ok..
Make Your Own Gifts Here

4 Comments:

  1. excellent bak kata hatikubaik..!! haha.. sweet jerr entri ko adam.. ko memang comel lah sbb cepat jerr ko join segmen nih kan?? good boy..!!

    ReplyDelete
  2. yessssssssssssszahhhhhhhh...bernas skali dik adam kita..

    ReplyDelete
  3. ala frust dtg jengah jejauh ni...x de citer baru...hihihh...busy barangkali

    ReplyDelete